Õppeprotsessi ettevalmistavas faasis arutatakse läbi õppeplaan ja selle realiseeritavus, õppetöö orienteeruv maht ning selgitatakse välja, kas antud õppevorm õppijale sobib. On oluline, et ülikooli TÕ spetsialist/nõustaja oskaks juhtida tähelepanu iseseisva õppeprotsessi eripäradele (aluseks on enesehindamise vorm koos kontrollküsimustikuga nõustajale, mille abil selgitatakse välja õppija motivatsioon, õppevormi sobivus jne). Oluline on, et programm vastab nii õppija ootustele kui ülikooli nõuetele, õppeprotsess on läbipaistev, usaldusväärne ning tagatud on õiglane hindamine.
Täiendusõppeprogrammi koostamise faasis lepitakse kokku täiendusõppeprogrammi õpieesmärkides (jälgides teooria ja praktilise osa tasakaalu), õppetöö mahus, hindamismeetodites ja -tasemetes. Protsessi on kaasatud hindaja programmile vastavast valdkonnast ja vajadusel ka vastava valdkonna TÕ spetsialist.
Õppimise faasi eest vastutab õppija ise, valides sobiva aja ja õppeviisi(d), leides sobilikud õppekirjanduse allikad, juhendaja(d), mentori(d) jne. Ülikool tagab õpioskuste nõustamise kokkulepitud mahus ja vastavalt kokkuleppele võivad toimuda konsultatsioonid hindajaga ja regulaarsed kohtumised TÕ spetsialisti /nõustajaga.
Õpitulemuste hindamise faasis on aluseks programmis kokkulepitud õpieesmärgid ja hindamistasemed. Hindamine võib toimuda kas ühe hindaja või hindamiskomisjoni poolt.